Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M39a74r41t58i50n 54Ř11í82z98e39k 2716285790844

R^

0/0
5.3.2013 21:34

P37e13t64r 24K94o73r23a32n26d58a 3292147711752

díky,karma[>-]R^

+1/0
5.3.2013 9:08

R24a29d60e33k 31Š48t51e35m96b18e81r87a 2833162560487

Senát je třeba zrušit. Škodí.

+1/−1
1.3.2013 3:37

I56v30a16n 75J39i51r19e56š 6183712721228

Spíše to je tak, že samotná osoba Klause je hanbou a zostuzením demokracie.

+5/−5
28.2.2013 16:40

J26a21n 54K78r77a86t62o47c15h49v78í38l 4586390941824

Masovou amnestii považuji za zločin spáchaný na všech slušných lidech tohoto státu a s obžalobou z velezrady v tomto případě plně souhlasím. Pokud má prezident nějaký opravdu rozumný argument, proč to udělal, ať ho zveřejní. Ale donekonečna se opakující výmluvy všech, kteří prý nevěděli, kdo ji připravoval a jaké bude mít důsledky, to je donebevolající.

+7/−3
28.2.2013 16:17

M35i21r66o66s83l69a37v 23P38r41a33c14h71a52ř 7607571354354

O jaké masové amnestii mluvíte? Spadl jste z Marsu?

+1/0
1.3.2013 0:29

L23u52d38ě13k 11N30o68v51ý 2971769913561

Mě fascinuje, jak je v lidech zakořeněná premisa, že jim nějak ublíží, když se nějací zlodějíčci dostanou v průměru o několik měsíců dřív z vězení. Jak se vlastně dá přesně určit, jak dlouhý trest je správný? A je pro společnost vlastně lepší platit 35 tisíc měsíčně za věznění každého takového člověka? Neobstojí ani argument, že napříště nebude nikdo váhat porušovat zákony, když stejně přijde amnestie. Klaus udělil jednu za 10 let svého úřadu. Je to tedy něco, na co se ti pachatelé můžou spolehnout? To jen těžko. A v neposlední řadě - náš systém upřednostňuje vypořádání se společnosti s darebákem, než darebáka s obětí! Tady se hromadně staví valná část společnosti do role oběti, která nebude mít klidné spaní, když si někdo odsedí místo 36 měsíců jen 29.. To rozhořčení společnosti je jen ventil pro vlastní problémy, protože tohle nemůže myslící člověk jinak myslet ani vážně. Slovo jako pošlapání demokracie jsou až směšná. To nemluvě o tom, že všichni ti rozhořčení občané neopomínají zdůrazňovat svou slušnost. Dovolte, abych pochyboval o tom, že je jich opravdu slušných víc, než polovina..

0/0
1.3.2013 16:03

Z45l44a68t83u45š50e 15J88e52l87í96n26k46o54v81á 1895942537912

Proč třeba Senát (tato poslední spása a záchranná brzda demokracie) dosud byl vždy proti zákonu o referendu? To by totiž byla skutečná záchranná brzda demokracie. A dokonce by umožnila zrušit senát (který, ruku na srdce, je platný jak mrtvýmu zimník a posvětil i fotovoltaiku - takže ne jen socani s Kalouskovci /tehdy KDU-ČSL/ ale i pravice v senátu, ale o tom se už tolik nepíše).

+1/−1
28.2.2013 16:04

J13i45ř85í 65Š79e33j90n97o24h84a 4912453664913

Každý průměrně  vzdělaný a sečtělý občan musí vědět, že  VELEZRADA je  něco

úplně jiného než  hloupě, nebo chceteli i zločinně, sepsaná presidentská amnestie.

Kdyby byl Klaus obviněn za  podpis  Lisabonské smlouvy, samozřejmě společně s vládou a  souhlasně  hlasujícími poslanci, tak to by logiku mělo.

+2/−3
28.2.2013 16:01

Š96t64e30f36a11n 55B68r81š46t25i36a91k 7586297400729

Není a vědí to i senátoři pane!! A jak to dopadne o tom rozhodne ústavní soud. Nicméně propouštět ty nejtěžší hospodářské zločince co jsme tu kdy měli a legalizovat jejich výnosy z trestné činnosti je dle mého názoru narušování demokratického řádu země.

+3/−1
28.2.2013 16:05

L96u16d32ě88k 20N58o77v87ý 2601539513891

Nikdo jejich výnosy nelegalizuje, škody jsou stále vymahatelné. Na svobodu je nedostal Klaus, ale neschopnost soudců a státních zástupců. Myslet si, že ty kauzy by už už zítra byly po 8, 10 i 20 letech vyřešeny, ale Klaus to na poslední chvíli zhatil, je naivita. A že by se poškození domohli nějakých peněz, tam už jsme na tenké hranici mezi naivitou a hloupostí..

0/0
1.3.2013 16:06

Z13l59a51t40u33š48e 88J61e62l92í97n32k70o65v29á 1595732317132

Velmi bych přivítala, kdyby byl někde seznam těchto "specialistů" s řad vyhořelého politického paliva.

Také bych ráda viděla, kdy někdo odsoudí soudce těch nekonečných kauz. I na fotbalistu co zdržuje diváci pískají a sudí je trestá a prodlužuje hru.

Promiňte, ale to je už skoro jako s Ráthem, toho si současná vláda také suší do předvolebního boje. Ty potenciání zloděje z dlouhých kauz si také soudy sušily až dokud to vyšumí. Mimochodem pokud si postižení myslí, že by jim soud vrátil peníze a potrestal zloděje, tak jsou naivní, tady zmizelo tolik miliard, že bychom už dávno museli mít jedno obří vězení jen pro podobné zloděje. Jen chtít, jen chtít. Ta soudcovsko-politická vůle prostě není.

Klaus jen lidem ukázal, že u nás ty soudní mlýny melou více než pomalu.

+2/−1
28.2.2013 16:00
Foto

R60u35d27o78l69f 56M55l42á29d76e68k 7826597648648

Jednat o žalobě na prezidenta a případně ji i podat je ústavním právem Senátu a kdo mu toto právo upírá, popírá samu podstatu demokracie. Je lhostejno, který prezident je takto Senátem posuzován, navíc přímá voba prezidenta pravidla mění. Samotná žaloba neznamená nic. Něco jiného je, jaký verdikt by vynesl Ústavní soud a tento verdikt nemá charakter a výsledek trestního řízení, ale spíše správního. Zdá se, že autor článku o věci samé neví nic, jenom chrání svého politického oblíbence. Proti tomu nelze nic namítat, ale ochrana politika neprobíhá nijak dobře, pokud autor dehonestuje Senát a jeho právo a dehonestuje i občany, kterým se amnestie nelíbí. Je to obsahově hodně špatný a lidsky hodně ubohý článek.

+7/−2
28.2.2013 15:55

J32a93n84a 12K52o68l67a76ř78í98k82o61v32á 1907980131654

R^

+2/0
28.2.2013 16:47
Foto

J56i92ř25í 72R34e89m94e83š 6897296218915

Senát má ústavní právo podávat žalobu na prezidenta a je to jistě v pořádku, nikdo mu to právo nebere. Ale jenom na hlavu padlý senátor podá žalobu tak, jak ji navrhlo těchto 28 ks. Na Zemana ji podají, že má nakloněnou hlavu a padá ze schodů?

0/−1
28.2.2013 17:43

M79a42r42t67i48n 70Ř43í56z31e61k 2456825550274

Moje právo je udat vás, že znásilňujete malé chlapečky v křoví za školkou. Ale protože předpokládám, že nic takového neděláte, tak bych si to pak taky právem odskákal. ;-)

0/0
5.3.2013 21:39

O94n18d33ř64e43j 26Š20r22u88b44a90ř 1405421985106

jinac se obcas nekdo ohani tim, ze na amnestii ma prezidnet ustavni pravo.

Predstavme si nasledujici scenar (kde teda pujde o milosti) - prezidnet se chce zbavit opozice a najme si na ni vraha. Vraha odsoudi, prezident mu dat milost (na kterou ma ustavni pravo), vrah jde znovu na opozici a tak dokola. 

Jedna se o velezradu nebo ne?

+2/−1
28.2.2013 15:55

Š21t32e56f74a95n 45B66r25š22t60i56a51k 7806147200209

Určitě jedná, protože tím narušuje demokratický řád. Stejně je tomu u Klause.

+2/0
28.2.2013 16:03

O68n55d38ř81e70j 29Š56r13u11b78a90ř 1975501365166

jedine minus cele zaloby je v tom, ze Klausovi to nejak moc neublizi, bo mandat mu tak jak tak konci. Ale prisel by o prebendy

+1/−2
28.2.2013 15:36

M71i43l44o98š 14S69k85r20u59ž79n94ý 3724176908

Právě tak, měl by skončit za mřížemi.Tam by se jeho nevlídný obličej s trvalým úšklebkem dobře vyjímal.

+3/−3
28.2.2013 15:40

O44n16d12ř78e74j 44Š12r59u37b80a64ř 1295551955156

toho se pravne neda dosahnout. Ale obcas se veci deji i protipravne (coz nemusi znamenat nespravedlive)

+2/−2
28.2.2013 15:43

M46i25l87o16š 87S23k17r81u98ž49n33ý 3584956578

Samozřejmě,že nedá, ale ta představa je příjemná:-)

+2/0
28.2.2013 15:45

J86a97n 21H65l67a93v76a22t33ý 7159342557448

Autor je blázen! Hoďte na něj síť!

+4/−7
28.2.2013 15:32

O61n79d79ř58e73j 80Š72r43u90b87a83ř 1935831625176

z profilu autore - Jsem vnitřně svobodný a velice těžko snáším omezení vnější svobody, ať se mne bezprostředně dotýká nebo ne.

Hm ale svoboda senatu se mu nelibi :-P

+2/−3
28.2.2013 15:29

O61n54d25ř48e53j 72Š39r68u97b61a60ř 1285921235196

z cehoz usuzuji, ze je to stejny pokrytec jak jeho buh VK.

+4/−3
28.2.2013 15:29

O63n60d53ř60e36j 12Š50r74u52b85a61ř 1665971235276

priklad pokrytecvi VK - obhajce neviditelne ruky se chlubi tim, jak ji nenechal koupit budvar

+3/−2
28.2.2013 15:33

M81i14r86o24s66l17a66v 80H81y14l92i80š 2276964550870

Pane Červenka vy to máte úplně přehozené! Klausova 20leta propaganda na vás zanechala trvalé následky ve střízlivém uvažování! Naopak, žaloba těch pár slušných senátorů na Klause za jeho zločinné zneužití pravomocí a beztresnosti presidenta je ZÁBLESKEM SLUŠNOSTI SENÁTU A PŘEŽÍVAJÍCÍCH ZBYTKŮ DEMOKRACIE. Jsem zvědav jak se vybarví ústavní soudci, očekavám že budou opět závislí na politické vůli, ostatně i Zeman změnil názor, že a Rychetský se s nim jiste prijde poradit.... PROPAST MEZI OBSAHEM A FORMOU PRÁVA A SPRAVEDLNOSTI ve výkladu Klausovy amnestie může nevidět jen pokrytec nebo zloděj, kterým to vyhovuje.KLAUSOVA AMNESTIE JE POPŘENÍM DEMOKRACIE A ROVNÉHO PRÁVA PRO VŠECHNY A ÚSTAVA KTERÁ TO UMOŽNUJE JE ŠPATNÁ ÚSTAVA. Na neštestí pro Klause je v ní i pasáž o velezradě, která se týká i hrubých porušení demokratických principů státu (nikoli jen uzemní celistvosti kam se to snaží zahrát politici a stádo jim to baští.......milý pane Červenko.

+8/−7
28.2.2013 15:23

O59n34d37ř36e39j 42Š56r60u66b85a12ř 1395861855746

hlavni ustavni role senatu je byti pojistkou, mimo jine i proti zvuli prezidenta. Takze se nezlobme, kdyz svoji roli hraje.

+5/−8
28.2.2013 15:20

O25n51d26ř56e73j 13Š35r15u52b81a78ř 1485671545836

minus neni argument

+5/−3
28.2.2013 15:27

I52v29a64n 36M36a38r71e82k 6834348522

28 medvědů-darmošlapů se právě probralo ze zimního spánku a zatoužilo po svém zviditelnění ! Rv Rv Rv

+6/−6
28.2.2013 14:50

J30a37n64a 77K78o93l17a88ř50í64k70o32v51á 1617530801544

Hezky pozdravujte svých 27 kamarádů.

+1/0
28.2.2013 16:50

J57i90ř74í 11M76a23c66e46k 3135595574121

Jo, pro někoho demokracie znamená mít možnost nakrást miliony a pak nebýt odsouzen...

+3/−2
28.2.2013 14:38

H41o67n90z14a 53B74o69b36u73l87a 9716599273899

Pane, právě tato možnost (ať už si o tom myslí kdo chce, co chce) je tím největším projevem demokracie. Máte v tom poněkud zmatek.

+8/−5
28.2.2013 14:18

Z22l30a77t12u81š55e 83J23e91l18í33n74k16o70v27á 1735282467142

Spíše je to důkazem toho, co za "vyhořelý politický odpad" v Senátu sedí.

Prezident má ústavou zaručeno právo dávat milosti.

A mimochodem, ta soudy měly množství času větší než malé aby začaly soudit.

Ale to dojde jen někomu, se zdravým rozumem, ne 28 "statečným".

+1/−3
28.2.2013 16:07

H57o82n72z66a 78B75o91b26u17l66a 9856419573209

No a ta samá Ústava dává právo prezidenta obvinit z velezrady. V čem je problém? Že jeden své právo dané Ústavou využít smí a druhý ne? Zajímavé pojetí demokracie.:-)

+2/0
28.2.2013 16:25

H64o92n87z44a 31B14o72b88u48l58a 9666389463149

A k těm soudům - ony soudí, žádná z těch kauz nebyla odložená. Jenže právem obžalovaného je se bránit všemi prostředky, mezi které mimo jiné patří i zdržování a využívání všech možností odvolání. Proto se ty velké kauzy táhnou tolik let. Máte bohužel příliš zkratkovité myšlení.

+2/0
28.2.2013 16:27

-51- 62-54- 8504664129433

Zajímavé je, že v momentě, kdy senátoři veřejně prohlašují: "připojil jsem se, neboť to ode mě myslím voliči očekávají", začínají lidé skloňovat pojem mediokracie. Přitom se ale jedná o nejryzejší exemplář demokracie, kdy se  volený zástupce snaží jednat v souladu s přáním voliče.

+5/−4
28.2.2013 13:31

Š26t55e50f12a20n 64B48r26š37t60i60a22k 7206237810829

Přesně. Pokud je to reakce na popud voličů, tak je to nádherný příklad zastupitelské demokracie.

+7/−2
28.2.2013 13:34

O52n24d72ř25e18j 33Š15r37u42b70a49ř 1635611255286

medio a plutokracii jsou spise volby, kde subjekt bez penez a/nebo podpory medii nema sanci

0/0
28.2.2013 15:21

-39- 23-93- 8184514859333

Ve skutečně demokratickém a právním státě nesmí být nikomu bráněno domáhat se práva u soudu. Pokud někdo druhého za to uráží, dehonestuje a snaží se sám sebe pasovat do role soudce před samotným zahájením procesu, pak sám jedná v přímém rozporu se základy demokratického právního státu.

+5/−4
28.2.2013 13:27

M65i64l56a60n 87S97t54e27h32l31í68k 7190409763511

V tom se dost mýlíte. Státní zástupce může to vaše demokratické právo smést se stolu pokud nazná, že není důvod k zahájení trestního stíhání. :-P

+2/−1
28.2.2013 14:40

M92a20r20t27i18n 40R70o10s85o10l 4180313462281

Pouze pokud se jedná o podnět státního orgánu, tedy žaluje stát. Žaloby občanů nemá nikdo právo smetat! V žádné demokracii na světě!

0/−1
28.2.2013 15:15

Š11t71e95f58a85n 58B26r63š30t35i60a19k 7196497800549

Myslím, že autor ani pořádně neví co vlastně ta demokracie je. jinak by se nepozastavoval nad využitím možnosti presidenta zažalovat. Samotná žaloba mě osobně přijde opodstatněná. Klaus osvobodil nejtěžší hospodářské zločince co jsme tu kdy měli a celé to působí dojmem, že je vše domluveno. To co autor píše je čirá demagogie.

+10/−5
28.2.2013 13:24

-31- 47-76- 8454134829903

Však tomu také nasvědčuje převážná přítomnost ad hominem argumentů.

+2/−2
28.2.2013 13:33
Foto

D65a77n55a 51H65a60n35g26e60b35r19a32u80k 7601869722849

Pan Klaus sam zostudil demokracii,kdyz poskytl tunelarum amnestii, a ti se ted smeji slusnym lidem do oci. Za to musi prijit trest. To uz ani nemluvim, jakym lidem poskytl milost. Ze se nestydi.

+8/−11
28.2.2013 13:18
Foto

I17v97o 89P89e55t64e62r41k85a 4436455207379

Cituji: "...má ze své podstaty sloužit jako svého druhu pojistka proti možným hloupostem tu a tam přicházejícím z poslanecké sněmovny ..."

Jednoznačně nemáte pravdu. Ústavní soud je tu od toho, aby napravoval situace, kdy je porušována ústava tohoto státu.

+4/−5
28.2.2013 13:12

H49o94n30z79a 70B22o63b74u34l92a 9586239703319

Mám pocit, že autor v této souvislosti mluvil o senátu, nikoliv o ÚS.:-)

+3/0
28.2.2013 14:20

M49a86r89c71e28l33a 82N44e64č72a19s23o92v19á 8791269898160

Ježišmarjá... ta citovaná věta se týká senátu a ne Ústavního soudu, čtěte pořádně.....

+1/−1
28.2.2013 14:22

H32o85n23z11a 10B89o73b19u19l34a 9236499763289

Ale no tak...

+2/0
28.2.2013 14:23
Foto

I33v25o 74P51e23t25e21r36k91a 4836325207669

Ano, máte pravdu, autor mluví v té větě o senátu a já se mýlil.

Na druhou stranu Senát je jediný, který může takovou žalobu podat. Čili je jeho nezpochybnitelným právem to udělat.

+1/0
28.2.2013 16:12



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.